Josh and Hazel's Guide to Not Dating - Christina Lauren | Kitap Yorumu




Herkese yeniden merhaba !

Sonunda tatile girdim ve hemen bir yorumla bloga geldim. Yine oldukça kolay bir şekilde okunup sizi yormadan birkaç saat içinde bitecek bir kitabın yorumunu sizle paylaşacağım : Josh and Hazel’s Guide to Not Dating. Hazırsanız başlayalım  !

Kitabı Goodreads’te dolaşırken fark ettim, şöyle bir göz atayım sayfalarına derken bir baktım ki kitabın yarısını geçmişim ! E, madem o kadar okumuşum en iyisi bitireyim dedim ve böylece kitabın tamamını birkaç saatte bitirmiş oldum.

Şimdi biraz da konusundan bahsedelim kitabın.

Kitabın ana karakterleri adından da anladığınız üzere Hazel ve Josh. Bu ikili aslında üniversiteden arkadaşlar. Hazel her zaman Josh’a karşı bir hayranlık besliyor ancak aralarında asla romantik bir şeylerin olamayacağının gayet farkında çünkü Josh Hazel’ın gözünde o kadar yüce ki ! Hazel, kendinin de oldukça farkında olduğu bir şekilde tuhaf bir karaktere sahip. Ve Josh’ın bu tarz tuhaflıklardan asla hoşlanmayacağının da farkında.
Hazel’ın 3.sınıf öğretmenlerinden birisi. Okulda en yakın arkadaşı Emily evinde bir parti düzenliyor ve partiye Emily’nin erkek kardeşi de davetli, bilin bakalım bu erkek kardeş kim ? Taaaa daaaa ! Bildiniz tabii ki Josh!



Birbirlerini gördüklerine oldukça şaşıran ikili oldukça eğlenceli vakit geçiriyorlar. Josh’ın hayatında bazı şeyler yolunda değil. Emily, Hazel ve Josh’ın hazır Josh da oradayken vakit geçirmelerini böylece Josh’ın bu ruh halinden kurtulacağını düşünüyor ve böylece olaylar başlıyor. Daha sonra yaşanan bir talihsizlikten dolayı birlikte daha fazla vakit geçirmek zorunda kalıyorlar. İkisi de eğlenmek için birbirlerine randevular ayarlamaya başlıyorlar. Bu olayları elbette okurken öğreneceksiniz, spoiler olmasın diye ben buraları anlatmadan geçiyorum.



Kitabı okurken neler olacağını zaten bilerek okuyorsunuz ancak yazarın dili baya eğlenceli olduğu için bu sizi hiç rahatsız etmiyor. Bazı noktalarda Hazel’ın oldukça absürt olan hareketleri beni sıksa da bir yerden sonra ona da alıştım. Josh’ın karakteri ve alaycılığı bence kitaptaki en iyi kısımlardan biriydi.

Kitabın Türkçe’ye çevrilmiş hali ne yazık ki mevcut değil ancak bu da yakın zamanda bir yayınevi tarafından çevrileceğini düşündüğüm kitaplardan biri. Ama orijinal dilinde okumak isterseniz de fazla zorlanmazsınız. O yüzden bir şans verin derim. Ancak kitabı lütfen 16 yaşın üzerindeyseniz okuyun.



Ben kitabı Goodreads üzerinden 3/5 olarak değerlendirdim. Eğer benim gibi ders aralarında okunup hemen bitecek kitaplar arıyorsanız Josh and Hazel’s Guide to Not Dating ‘e bakabilirsiniz.

Evet,bir yorumun daha sonuna geldik. Artık tatilde olduğumdan okumaya oldukça vaktim olacak diye düşünüyorum. Eğer bana önerebileceğiniz kitaplar varsa benimle paylaşmayı unutmayın.

Şimdiden iyi eğlenceler !

Yorumlar

Popüler Yayınlar