Beach Read - Emily Henry | Kitap Yorumu



Herkese merhaba!


Bugün sizlerlerle oldukça yeni bir kitap olan Beach Read’i konuşacağız. Hazırsanız hemen başlayalım!


Beach Read’i yakında listesinde gördüğümden beri takipteydim. Kapağı ve adından dolayı tam bir yaz kitabı bekliyordum. Romantik komedinin zirvesine ulaşacağıma olan inancım tamdı. Ancak işler hiç de öyle beklediğim gibi olmadı.

Beach Read, asla ama asla bir yaz kitabı değil. Hele küçük aptallıklar yapan sersem aşıkların hikayesi hiç değil. Beach Read, duygusal anlamda paramparça olan iki yazarın hikayesi. 

January ve Gus, üniversiteyi birlikte okumuş ve yazdıkları konu itibariyle taban tabana zıt olan iki yazar. January, romantik kitapların kraliçesiyken Gus’un o taraklarda hiç bezi yok. Hatta ikisi bu yüzden üniversitede birbirlerinden olabildiğince uzak duruyorlar. Baştan beri eleştirmekten geri kalmayan Gus’ın, babasının yıllardır sakladığı evinin yanında yaşadığını öğrenmek zaten hayatı alt üst olmuş January için kabullenmesi oldukça zor bir durum haline geliyor.


January, babasının ölümünün ardından babası hakkında hiç beklemediği şeyler öğreniyor. Öğrendiklerinden dolayı hayata ve aşka olan bakış açısı tamamen değişen January, bir türlü eskisi gibi yazmayı başaramıyor. Ancak durum şu ki 1 Eylül teslim etmesi gereken ve heniü bir kelime dahi yazmamış olduğu bir kitabı var. 


Gus’ın romantik kitaplara karşı oldukça katı bir duruşu var, daha doğrusu ‘’sonsuza kadar mutlu’’ sözüne karşı. January, Gus’ın bu imalarından ve teslim tarihinden bıkmış halde Gus ile bir iddiaya giriyor. İkisi de birbirlerinin normalde yazdığı tarzlarda yazacaklar ve kimin kitabı daha çabuk satarsa diğeri onun kitabını övmek zorunda kalacak. Tabii tamamen farklı türlerde kitaplar yazabilmeleri için önce araştırma yapmaları gerekiyor. Bu yüzden Gus, Cuma akşamları January’i gizemli kişilerle röportaj yapmaya götürürken Cumartesi akşamları January’i de Gus’ı romantik hikayelerin olabileceği olası mekanlara götürüyor.

Tahmin edeceğiniz gibi bu geziler esnasına January ve Gus arasında tuhaf bir ilişki başlıyor. 






Beach Read’in beklediğimden farklı çıkmasının nedeni karakterlerin konuşmalarında altta yatan karanlık temaydı. Basit bir romantik olay zinciri yerine ikisinin de yaşadıkları travmaların etkisiyle ayrı ayrı baş etmeye çalışıp daha sonra birbirlerine yardım etmeleri çoğu kitapta olandan farklı ve kesinlikle daha güzeldi.


Bana göre Gus, çoğu zaman yazar tarafından daha kararsız daha çekingen taraf olarak aktarılsa da kesinlikle hikayenin akışını sağlayan taraftı. January’dense Gus’ın karakteri daha sağlam yazılmıştı.





Beach Read, ilk başta okumaktan çok keyif aldığım bir kitap olmadı ama zamanla beklediğimden farklı çıkmasıyla kendini sevdirdi. Yazarın espri anlayışını sevdim. Ama eğlenceli sahnelerde bile hala orada olan karanlık ruh halini daha da çok sevdim. Kitabın adı Beach Read olabilir, kitap yaz aylarında da geçebilir ama bence bu kitap bir yaz kitabı değil.


Kitap çok yeni olduğu için henüz ülkemizde yayın hakları kimde bilmiyorum ama ilerleyen zamanlarda raflarda görmemizin mümkün olduğunu düşünüyorum. 

Ben kitabı 4/5 olarak değerlendirdim. 


Düşüncelerinizi ve sorularınızı benimle paylaşmayı unutmayın,

Kendinize iyi bakın,

- GGizay

Yorumlar

  1. Kitabın konusuna ve yorumuna bayıldım!!! Umarım kısa zamanda çıkar ve hemen alabilirim listeme ekledim 💓

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, umarım okurken sen de kitabı en az benim kadar seversin 💕

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar