Today Tonight Tomorrow - Rachel Lynn Solomon | Kitap Yorumu


Herkese merhaba!


Uzun zamandır kitap yorumu paylaşamıyordum. Bunun en önemli nedeni sınavlarımdı ama bir diğer nedeni de yorumlamaya değecek bir kitap okumamış olmamdı. Ancak geçen haftalarda okuduğum Today Tonight Tomorrow fikrimi değiştirdi ve kendimce yorum yapmama değecek bir kitap olarak karşıma çıktı.


YA tarzında çıkan kitapların çoğunu okumuşumdur. Son yıllarda konular tekrara düşmeye başlayınca YA tarzında daha seçici olmaya başladım. Today Tonight Tomorrow ile karşılaştığımda da farklı olabileceğini düşündüğüm için kitaba bir şans verdim ve iyi de bu şansı vermişim çünkü kitap son zamanlarda okuduğum en iyi YA kitabıydı.


Kısaca konusundan bahsedecek olursam: Rowan ve Neil adlı iki yıldız öğrenci tüm lise hayatları boyunca birbirleri ile yarışıyor. İkisinin de tek rakibi birbirleri. Okul birinciliğinde de karşı karşıya gelen Rowan ve Neil birbirlerine karşı oldukça da acımasız. 

Okulun son günü her şey normalmiş gibi başlasa da okulun geleneksel mezuniyet oyununda Rowan ve Neil, galibiyet için birlikte çalışmak zorunda olduklarını kabul ediyorlar ve lise hayatlarını birbirine zehir eden ikili aslında ilk defa rakip yerine arkadaş olmayı deneyimliyor. Aslında birbilerine ne kadar benzediklerini fark etmelerinin yanında ne kadar farklı olduklarını ve bu farklılıkların onları birbirine daha da yakın kıldığını okuyoruz.




Kitap adında da belirtildiği gibi sadece iki günü anlatıyor. Bu yüzden hızlı ilerlemesini beklediğim bir kitaptı. Ama yazar bu zaman dilimini sanki sonsuz bir zamanmış gibi hissettirip o kadar güzel bir şekilde ayarlamış ki okurken gerçekten bu yeteneğine hayran kaldım. Karakterler gerçekçilik çerçevesinden taşmamış ve  çok iyi tasarlanmışlardı. Ben okurken karakterlerin abartılmadığını gördüğüm için de kitabı daha da fazla beğendim.


Ben kitabı 4/5 olarak değerlendirdim. Uzun zamandır okuduğum en iyi YA kitabıydı. Yazarın diğer kitaplarına bakmayı düşünüyorum çünkü yazarın kalemi çok iyi.

Kitap, Türkçe olarak şu anda mevcut değil ama bu tarzın ne kadar iyi pazarlandığını hepimiz çok iyi biliyoruz, o yüzden yakın zamanda haberini alırız gibi geliyor.

Ama eğer beklemek istemezseniz de İngilizce olarak okuyabilirsiniz, dili çok zorlayıcı değildi.


Evet,şimdilik kitap hakkındaki düşüncelerim bu kadar. Yakında başka kitaplarla görüşmek üzere!

Kendinize iyi bakın!


- GGizay




Yorumlar

Popüler Yayınlar