Kayıp Gölgeler Kenti - Nazlı Eray | Kitap Yorumu




Herkese merhaba! 

Bugün bahsedeceğim kitap Nazlı Eray’ dan Kayıp Gölgeler Kenti. Kitabı, fuarda görünce almıştım. Hazırsanız başlayalım.

Kayıp Gölgeler Kenti, yazarın okuduğum ilk kitabıydı. Kitabın arka kapağında yazar hakkında Fantastik edebiyatın kraliçesi olarak bahsediliyordu. Açıkcası bu beni baya bir meraklandırdı ve ben de kitabı okunacaklar listemdeki kitapların arasına bir şekilde sıkıştırdım.

Kitap konu olarak Stalin’in hayatını ele alıyor. Kitap, Stalin’ in hayatındaki insanların ,genel olarak kadınların, yazara Stalin’in yaşamı ile ilgili gün ışığına çıkmamış bilgileri anlatması ile ilerliyor. 

Ağırlıklı olarak Stalin’in hayatı işlense de kitapta Kafka, Mucha gibi birçok bilindik insanların gölgelerini de görmekteyiz. Ortak noktaları Prag olan insanların siluetlerini okuyoruz aslında.

Kitap kalın bir kitap değil. Dolayısıyla karakterlerin derinlemesine analizlerini okumak elbette ki mümkün değil ancak ben kitabı okurken bazı noktaların bu kadar yüzeyel geçilmesinden hoşlanmadım. Bahsi geçen sanatçılar hakkında birkaç cümle fazla yazılsa hem paragraflar arası bütünlük daha kolay yakalanacak hem de okuyucu anlama açısından daha rahat bir durumu getirelecekti. Sürekli değişen lokasyonlar, simalar, karakterler bazı noktalarda sıkıcı olmaya başlıyordu. 



Ben kitabı 3/5 olarak değerlendirdim. Yazarın dilini beğendiğim için muhtemelen başka kitaplarına da daha sonra şans veririm ancak Kayıp Gölgeler Kenti’ nin beklentimi tam olarak karşılamadığını da belirtmem gerekir.

Eğer bana önerebileceğiniz başka Nazlı Eray kitapları varsa lütfen benimle paylaşmayı unutmayın. 

Şimdiden iyi eğlenceler ! 

Yorumlar

Popüler Yayınlar