My Oxford Year - Julie Whelan | Kitap Yorumu




Herkese yeniden merhaba !


Sınavlarımdan dolayı blogda bir süredir yazı paylaşamadım ama şimdi yeni bir kitap yorumuyla geri geldim. Hazırsanız hemen başlayalım !

Bu yazıda bahsedeceğim kitabın adı My Oxford Year.  Ana karakterimiz Elle Durran. Elle, 24 yaşında bir Amerikan vatandaşı  ve kendisi Rhodes Bursu ile Oxford Üniversite’ sinde okumaya seçilen öğrencilerden biri. Elle, yıllardır hayalini kurduğu Oxford’ a sonunda ulaşmışken gelen bir telefon aslında tüm geleceğini şekillendirmesi için Elle’ye sunulan bir fırsat olur. Elle’ye  potansiyel başkan adayı adına çalışması için bir iş teklifinde bulunulur.  Teklifi kabul eden Elle hem Oxford’ a hem de oldukça parlak bir işe sahip olmuş olur.

Bu kısımdan sonra Elle‘nin Oxford’ taki ilk gününü bir şekide berbat etmeyi başaran Jamie ile tanışıyoruz. Kendisi bir edebiyat  asistanı ve bilin bakalım edebiyattaki öğrencisi kim ? Evet,bu kadarını tahmin etmişsinizdir zaten.



Asla anlaşmak istemeyen , bağlanmaktan kaçınan bu iki insan gün geçtikçe aslında birbirlerinden hoşlandıklarını fark ederler. Evet biliyorum baya bir klişe geliyor kulağa ama yazarın dilinden midir nedir kitap sizi asla sıkmıyor. Daha sonrasında Jamie’ nin hayatını, davranışlarının altında yatan nedenleri  okuyoruz.

Kitabın sonlarında Elle ‘nin iki dünya arasında bocalayışını okuyoruz diyor ve spoiler vermeden konuyu kapatıyorum.




Kitap, yurtdışında 24 Nisan 2018’de yayınlandı. Ben de kitabı İngilizce olarak okudum. Ülkemizde herhangi bir yayınevi tarafından kitabın hakları satın aldı mı bilmiyorum. Umarım yakın zamanda kitap dilimize çevrilir ve herkes Jamie’ nin esprilerini okuma fırsatı bulabilir !


Ben kitabı 3/5 olarak değerlendirdim. My Oxford Year, eğlenceli ve konu itibariyle okunması kolay bir kitaptı. Eğer kitapla ilgili başka sorularınız varsa bana ulaşabilirsiniz.


Şimdiden iyi eğlenceler !





Yorumlar

Popüler Yayınlar