If I'm Being Honest - Emily Wibberley & Austin Siegemund-Broka | Kitap Yorumu




Herkese merhaba !

Yine bir kitap yorumuyla birlikte karşınızdayım. Bu seferki kitabımız Emily Wibberley  ve Austin Siegemund-Broka ‘nın birlikte yazdığı ve 23 Nisan 2019’da yayınlanan kitabı If I’m Being Honest.

Eğer hazırsanız yoruma geçelim !

Kitap birkaç aydır kitaplığımda duruyordu ancak bir türlü kitabı okuyamıyordum. Neden bilmiyorum ama uzak duruyordum kitaptan. Ama It Ends With Us’ı okuduktan sonra If I’m Being Honest tekrar gözüme çarptı ve dedim ki neden olmasın. Böylece kitaba başlamış oldum.

Başından beri kitaptan çok hoşlanmayacağımı biliyordum ama yine de bir şans vermek istedim.



Kitabın ana karakteri Cameron Bright. Cameron fikirlerini açıkça ifade etmekten çekinmeyen ve kimseden sözünü sakınmayan bir tip. Kaba davrandığı insanları da önemsemiyor ta ki istediği şeyi elde etmede yolundaki taşın kabalığı olduğunu fark edene kadar.

Cameron,uzun zamandır arkadaş olduğu Andrew ile bir ilişki kurmak istiyor ancak Andrew, Cameron’ın insanlara karşı ne kadar kaba davrandığını ve insanların onun hakkında dediklerini sonuna kadar hak ettiğini söylüyor. E, hal böyle olunca da Cameron’ın Andrew’a aslında öyle biri olmadığını göstermesi gerekiyor. Böylece kitap başlamış oluyor ve Cameron da hatalarını telafi etmeye başlıyor.

Cameron’ın ilk özrünün sahibi sınıf arkadaşı Paige oluyor. Paige ise Cameron’ın özrünü ancak kardeşi Brendan da Cameron’ı affederse kabul edeceğini söylüyor. Bu sekilde önemli bir karakter olan Brendan da kadroya dahil oluyor.
Brendon’ın okul hayatı okulun en popüler kızı olan Cameron tarafından ona takılmış olan Barfy Brendon/BB lakabıyla sosyal açıdan bitiyor. Cameron’ın da yapması gereken ilk şey Brendon’ı BB’den kurtarmak oluyor.

Kitapta Cameron’ın neden böyle olduğu,ailesinin bu duruma katkısını okuma fırsatı buluyoruz. Özellikle Cameron’ın babasıyla olan ilişkisi ve annesinin davranışları üzerinde duruluyor.

Kitabın konusundan bu kadar bahsetmek yeterli olur. Geri kalanını kitabı okuyunca öğrenirsiniz.

Gelelim benim yorumuma : Cameron karakterini sevmedim,bir tık zorlama bir karakterdi.Hal böyle olunca kitabı da pek sevemedim. Sanırım kitapta okurken eğlendiğim kısımlar sadece Brendon’a aitti. En iyi yazılmış karakter kesinlikle Brendan’dı.


Kitabı 2.5-3 / 5 olarak değerlendirdim. Kararsız kalmamın tek sebebi Brendon’dı. Eğer Brendon karakterini yazmasalardı 2.5 verir geçerdim.



Kitabın Türkçesi mevcut değil ama dilerseniz İngilizce olarak okuyabilirsiniz. Dili zorlayıcı değildi,rahat okunabilir seviyedeydi.

Düşüncelerinizi benimle paylaşmayı unutmayın !

Kendinize iyi bakın !

-GGizay


Yorumlar

Popüler Yayınlar