Bookish and The Beast - Ashley Poston (The Once Upon A Con Series #3 / Geekerella #3) | Kitap Yorumu


Herkese merhaba !

Bugün bekleyeninin oldukça fazla olduğu bir kitabın yorumunu sizlerle paylaşmaya geldim: Bookish and The Beast.

2017 yılında Goodreads'te görüp okuduğum Geekerella'nın ülkemizde sevileceğini biliyordum ama bu kadarını tahmin etmemiştim. Ciddi anlamda kendine okuyucu bulan kitap beni bile şaşırttı. Serinin devam kitapları çıkmaya başladıkça ilgi de artmaya başladı. Blogdaki Geekerella yorumu en sevilen yazılarımdan biri oldu, böylelikle kitap benim için de güzel bir anı olarak kaldı.(Geekerella'nın yorumuna burdan ulaşabilirsiniz.)

Serinin ikinci kitabı çıktığında ilgimi çok çekmemişti, o yüzden pas geçmiştim. Ama Bookish and The Beast'in yeni çıkanlarda olduğunu görünce seriye geri dönmeye karar verdim. Şimdi hazırsanız sizi de bu evrene geri götürüyorum!



Kitap adından da anladığınız gibi Güzel ve Çirkin'in re-telling versiyonu. Ana karakterlerimiz Rosie ve Vance. 

Bu evrenin Starfield adlı bir seri üzerine kurulduğunu ilk kitaptan da biliyoruz. Yine aynı serinin karakterlerimizi bir araya getirişini okuyoruz. Rosie, büyük bir Starfield hayranı. Zaten aşina olduğumuz ExcelsiCon'da tanıştığı General Sonda kostümlü karakteri bir türlü aklından çıkaramıyor. Maskeden dolayı nasıl biri olduğunu bilmediği ve adını da söylelemekte ısrarcı olan bu gizemli kişinin kim olduğunu söylememe gerek yok sanırım?

Vance, Starfield'ın devam filmlerinde anti-hero olan General Sond'u canlandıran oyuncu. Ama Vance, hayatı boyunca sahip olduğu şöhretten hoşlanmayan,oldukça keskin davranışları yüzünden sorunlar yaşayan ve en sonunda annesi ve üvey babası tarafından küçük ve sakin bir kasabaya bir nevi sürgün edilen bir karakter.

Bir şekilde yolları kesişen Rosie ve Vance, birbirlerini tanıyamıyorlar. Rosie, başına gelen talihsiz bir olay sonucu Vance ve Vance'e göz kulak olmak için yanından ayrılmayan üvey amcasına borçlu duruma geliyor ve bunu telafi etmek için de evdeki kütüphaneyi düzenlemeyi kabul ediyor. Vance ile olan konuşmaların çoğu zaten bu kütüphanede geçiyor.İkisi de akılları hala ExcelsiCon'da yaşananlarda kalmış bir şekilde birbirlerine zıt gidiyorlar. Zaten kitabın son bölümlerine kadar didişmelerini izliyoruz.

Ashley Poston'ın kitapları kısa ama eğlenceli kitaplar. Yazarın tarzı ve konuları ilgi çekici. Okurken sizi asla sıkmıyor ama üzerinizde pek bir etki de bırakmıyor. Büyük ihtimalle yaşla alakalı olan bir durum bu. Eğer ortaokulda ve lisenin ilk yıllarındaysanız kitapları sevmeme ihtimaliniz yok. Ama eğer bu yılları geride bıraktıysanız kitaplar sizin için sevimli birer hikaye olarak kalıyor. 

Hatırladığım kadarıyla Geekerella, ilk kitap olduğu için daha detaylı bir kitaptı. Bookish and The Beast'te yazar olaya hakim olduğunuzu var sayarak ilerliyor. Ki ben bu durumu sevdim çünkü Starfield dünyası bir yerden sonra beni sıkmaya başlıyor. 

Bookish and The Beast'i okumak isteyenler için de güzel bir haberim var: Kitap, Yabancı Yayınları tarafından satışa sunulacak. Instagram'dan gördüğüm kadarıyla hem de çok yakında !

Son olarak kitabı 3/5 olarak değerlendirdiğimi de ekleyip yazıyı bitireceğim. Eğer beni uzun süredir takip ediyorsanız bunun bu tarz için verdiğim en iyi puanlardan biri olduğunu da biliyorsunuzdur. Sizin de görüşlerinizi duymak için sabırsızlanıyorum!

Bir sonraki yazıda görüşmek üzere!

Kendinize iyi bakın,

-GGizay







Yorumlar

Popüler Yayınlar