People We Meet on Vacation - Emily Henry | Kitap Yorumu




Herkese merhaba!


Bugün sizlerle Beach Read kitabını okuduğumdan beri takip listemde olan Emily Henry’nin yeni kitabı People We Met on Vacation hakkındaki yorumumu paylaşacağım. Hazırsanız başlayalım!


Öncelikle kitabın çıkması için çok heyecanlıydım. Beach Read’i okurken çok sevmiş ve kendi türünde gerçekten farklı bir kitap olduğunu düşünmüştüm. Zaten Beach Read için ayrı bir yorum yapmıştım, okumak isterseniz buradan ulaşabilirsiniz.


Emily Henry yazımı ve olayları bağlarken kullandığı çok da alışık olmadığımız yöntemleri ile beni etkilediğinden People We Met on Vacation’ı okurken ister istemez büyük bir beklentiye girdim. Yorumumda da bu beklentinin sonuçlarını bir miktar da olsa okuyacaksınız, haberiniz olsun! 


Kitabın arka kapağını okuduğumda tam da benim sevdiğim tarzda bir konusu olduğunu öğrenmiştim. Poppy ve Alex, üniversitede tanışan ve tatilde eve gitmek için ortak bir yolculuğa çıkan iki arkadaş. Bu yolculuk sonunda birbirlerinin en iyi arkadaşı haline gelen Poppy ve Alex, sonraki yıllarda her yaz birlikte tatile gidiyor. Ucuz, eğlenceli ve plansız bir şekilde yapılan bu tatiller ikisi için de çok anlamlı. Poppy bu gezileri anlatabildiği profesyonel bir işe de sahip olunca ikilinin tatillerinin kalitesi yükseliyor ama eğlence kısmı hep aynı kalıyor.

İki yaz önce Hırvatistan tatilinde yaşanan bir olaydan dolayı Poppy ve Alex’in arası açılıyor. Poppy, Alex’le eskisi gibi olabilmeleri için Palm Spring’te bir tatil ayarlıyor ve ikili iki yıl aradan sonra tekrar bir araya geliyor. Daha sonra sırasıyla bir bölüm Palm Spring tatilini, bir bölüm de yıllar içindeki tatillerini okuyarak bu iki arkadaşın hikayesine dahil oluyoruz. Böylelikle iki arkadaşın hem hayatlarında dönüm noktası olan bir çok olayı hem de ilişkilerinin bu olaylara bağlı değişimini okuma şansımız oluyor.





Konusunu çok kısaca özetlediğime göre şimdi kitapla ilgili düşüncelerime geçebilirim.

Emily Henry’nin karakterlerini gerçekten çok seviyorum. Hayatın içinden, abartısız karakterler yazabilmesi benim yazar hakkında en sevdiğim şey olabilir. Beach Read’i okurken karakterlerin beklenenin tam aksine sahip oldukları bir nevi karanlık tarafları kitabı benim için farklı kılmıştı. People We Met on Vacation’da ise 

Alex’in ve Poppy’nin davranışlarının arka planını açıklayan bölümler vardı ama bu bölümler biraz üstünkörü geçilmişti. Poppy de Alex de potansiyel sahibi karakterlerken bana göre yazar bu potansiyelleri gerektiği gibi kullanamamıştı. Bu yüzden de kitabı 3/5 olarak değerlendirdim.


Emily Henry’nin kitaplarının yayın hakları bildiğim kadarıyla ülkemizde hiçbir yayınevi tarafından alınmadı. Ama umarım bir an önce bir yayınevi Emily Henry’i keşfeder ve özellikle Beach Read’i raflarda görme şansımız olur. 

Eğer beklemek istemezseniz de kitapları İngilizce okumayı deneyebilirsiniz. People We Meet on Vacation dil olarak zorlayıcı bir kitap değildi.


Evet, bir yorumun daha sonuna geldik. Okula gitme vaktim epey yaklaşmışken bir sonraki yorum ne olur inanın ben de bilmiyorum. Sanırım hep birlikte göreceğiz!


Sorularınızı ve yorumlarınızı her zaman benimle paylaşabilirsiniz.

Kendinize çok iyi bakın!


- GGizay

Yorumlar

Popüler Yayınlar