Kaleb | Kitap Yorumu

Merhaba!

Bu sefer bahsedeceğim kitap,dürüst olmak gerekirse çok büyük umutlarla başlayıp hayal kırıklığına uğradığım bir kitap; Kaleb.

Arka yazısını okuduğumda konusu çok ilgi çekici gelmişti.Benzerine çok fazla denk gelmediğim bir konuydu çünkü.Tanıtımı,empatikleri farklı işleyeceğini düşündürttü bana.Nitekim de öyle oldu.

Yanardağ Çocukları adı altında farklı güçlere sahip bir grup insandan biri olan Kaleb’in hikayesi bu.Kaleb,19 yaşına geldiğinde kendisinin empatik olduğunu öğreniyor.Karşısındakilerin duygularını kontrol edebildiğini fark eden Kaleb'in,bu özelliğini iyi yönde mi kötü yönde mi kullanacağını anlamaya çalışıyoruz.

Kitapta sadece Kaleb’i değil bir de tüm Yanardağ Çocukları’nı izleyen bir grubu da okuyoruz.Açıkçası onlar hakkında pek bir şey yazmak istemiyorum çünkü verdiğim her bilgi spoilera dönüşebilir.Ancak bu grubu da ilerleyen kitaplarda daha ayrıntılı bir şekilde okuyacağımızı düşünüyorum,en azından kitabın sonunda böyle bir fikir oluştu kafamda.

Benim yorumuma gelecek olursak; açıkçası Kaleb’i daha farklı bir karakter olarak düşündüğüm için okurken hayal kırıklığına uğradım.Evet,konu orijinaldi ama benim kitaptan beklentim daha fazlaydı.Bu yüzden istesem de karakterlere ısınamadım.Bu da kitabın dili akıcı olsa da okurken sıkılmama neden oldu.Kitapta açık ara en çok hoşuma giden kısım Yanardağ Çocukları’nın anılarını okuduğumuz yerlerdi.Kitaba çok farklı bir heyecan katmıştı.

Kaleb serisi bir üçleme,kalan kitapları çıktıkça okurum ve belki seri hakkındaki fikrim değişir.Şu an söyleyebileceğim; kitap beklentimi pek karşılamadı.Umarım bu düşüncem ilerleyen kitaplarda değişir.



Eğer kitabı okuduysanız lütfen düşüncelerinizi benimle paylaşın.

Şimdiden iyi eğlenceler!

Goodreads puanım : 2/5


-Tanıtım için okumaya devam edin.


Kötülük insana iyi gelir…
 On dokuz yaşındaki Kaleb bir empatik olduğunu keşfeder, yani başkalarının duygularını hissedip onları manipüle edebilmektedir. O bizi kendimizden de iyi tanıyabilmektedir. Bu onu karşı konulmaz biri haline getirir. Ve son derece tehlikeli. Çünkü onu sevmemek imkânsızdır. İnsanlar onu çılgıncasına severler, ucunda ölüm olsa bile… Ama size ne yaparsa yapsın Kaleb bundan suçluluk duymayacak ve sonuna kadar gitmekten çekinmeyecektir. Annesinin doğduğu yer olan İzlanda’da patlayan yanardağla birlikte ortaya çıkan bu yetenek onu zehirlemektedir. Yine de, bir hayvan gibi avlandığı sırada bile Kaleb daha fazlasını istemektedir. Ta ki gücünün kontrolünü kaybedene ve her şey tepetaklak olana kadar… Artık içinde uyanan volkana karşı yapacak hiçbir şeyi kalmamıştır.
Ürkeklere ve on beş yaşından küçüklere tavsiye edilmez!

(Tanıtım Bülteninden)

Yorumlar

Popüler Yayınlar