Üç Kız Kardeş - İclal Aydın | Kitap Yorumu





Çok uzun bir aradan sonra herkese yeniden merhaba !


Uzun bir süredir kayda değer bir şeyler okuyup bloga yorum giremedim.  Ama artık geri döndüm. Bu yazıda İclal Aydın’ın son kitabı Üç Kız Kardeş’ten bahsedeceğim. Hadi başlayalım!


Bu kitaba hiçbir şey okumak istemediğim bir dönemde rastladım. Eminim sizin de başınıza gelmiştir bu reading slump durumu. Hiçbir kitap okumak isteyeceğim kadar ilginç gelmiyordu. Daha sonra bu kitaba denk geldim ve kitabın arka kapağını okur okumaz bir çırpıda bitirebileceğim  ve beni bu reading slump durumundan kurtarabilecek bir kitap  olduğunu anladım. Beklediğim gibi de oldu ve kitap bir günde bitti.


Konusundan bahsedecek olursak kitapta; Türkan,Derya ve Dönüş adlı üç kız kardeşin hikayesini okuyoruz. Ayvalık’ta geçen çocukluklarından başlayarak ; gençliklerini , maceralarını, hayatlarının dönüm noktalarını okuyarak günümüze kadar olan süreci okuyoruz.

Kitap, ortanca kardeş Dönüş’ün günlük tutmasıyla başlayan ve en sonunda bütün anılarını derlemeye çalışması ve kız kardeşlerinin bu anılardaki kendileri hakkındaki boşlukları doldurmaya çalışmasıyla akıp gidiyor.

Genel olarak Dönüş’ün gözünden anlatılan olaylar kimi zaman yerini diğer kız kardeşlerin bakış açısına bırakıyor. Bu aslında kitabın bu kadar hızlı okunmasının nedenlerinden biri.  Bu sayede Türkan,Derya ve Dönüş’ün hayatlarının aslında birbirine oldukça derinden bağlı olduğunu okuma şansını elde ediyoruz.


Kitabı okurken benim en çok hoşuma giden nokta kitaptan yayılan pozitif enerjiydi sanırım. Kitabı gerçekten de gülümseyerek okudum. Kimi zaman üzüldüğüm noktalar da oldu ama mutlu kısımlar daha baskındı.

Birçok farklı karakterin olması kitabı çok güzel bir şekilde zenginleştirmiş. Özellikle Serdar’la ilgili bölümler oldukça sevimliydi.





Ben kitabı 4/5 olarak değerlendirdim. Eğer siz de sizi reading slumptan çıkaracak bir kitap arayışındaysanız bu kitaba bir şans verebilirsiniz. Eğer kitabı okuduysanız ya da okumayı düşünüyorsanız lütfen düşüncelerinizi  benimle paylaşmayı unutmayın.


Şimdiden iyi eğlenceler !








-Tanıtım bülteni için okumaya devam edin.


Bir zamanlar, bir ülkenin en güzel denizine bakan bir evde üç kız kardeş yaşardı. İsimleri Türkân, Dönüş ve Derya idi. Babaları Sadık Bey ve anneleri Nesrin Hanım’la birlikte geceleri kucak kucağa oturur, gelecekte onları bekleyen şahane yılların hayallerini kurarlardı.
Türkân, Dönüş ve Derya’nın, Ayvalık’ın çam kokulu sokaklarında geçen masal gibi çocukluğu, onları yetişkin dünyasının acımasızlığına hazırlamamıştı belki. Hiçbir hayatın, hiçbir seçimin göründüğü kadar kolay olmadığını, bazen en büyük, en akla gelmeyecek sırların en güvendiklerimizin kalbinde saklandığını, en korkulacak hastalıkların gün gelip geçmişi derleyip toplayabileceğini anlamak zaman istiyordu.
Ve zamanın ilaç olmadığı bir yara var mıydı dünyada?
Ayvalık’ın denize uzanan taş sokaklarından, nice yaşamlar görüp geçirmiş zeytin ağaçlarından, hayatın kaynağından akan suyundan, eski evlerinden doğmuş bir aile hikâyesi Üç Kız Kardeş. Bir mutsuzluk hikâyesi değil; neşeli günleri yâd ede ede iyiliğe dönüşün hikâyesi. İyileşmenin yolculuğu…

Yayın Yönetmeni: Ilgın Sönmez

(Tanıtım Bülteninden)







Yorumlar

Popüler Yayınlar