It Ends With Us - Colleen Hoover | Kitap Yorumu





Herkese merhaba !
Bugün,yolculukta okuyup bitirdiğim Colleen Hoover’dan It Ends With Us’ın yorumunu sizlerle paylaşacağım. Hadi hemen başlayalım!

Öncelikle şunu söylemem gerekir ki Colleen Hoover’a karşı önyargılıydım. Yazarın uzun zaman önce bir kitabını okumuş ve yarım bırakmamak için kendimi zor tutmuştum. Bunun nedeni de kitaptaki aşırı dramdı. Evet,genel olarak yazarın tarzı böyle ama okuduğum kitap sizi drama boğuyordu resmen.

It Ends With Us’a gelirsek ; kitap 2016’da Goodreads’te Romance dalında ödül almış.
Kitapta ana karakter Lily. Lily,babasının annesine şiddet uygulamasını izleyerek büyüyor. Ancak bu konuda bir şey yapmasına annesi izin vermiyor. 
Lily,bir süre sonra evlerinin arkasındaki terk edilmiş evde birinin yaşadığını fark ediyor. Orada yaşayan Atlas,Lily ile aynı okula gidiyor. Lily,bir şekilde Atlas’a yardım etmeye başlıyor ve böylece Atlas hikayeye dahil oluyor.
Lily ve Atlas’ın geçmiş hikayelerini Lily’nin yazdığı mektuplar aracılığıyla okuyoruz.Ancak bu mektuplar herhangi birine değil Ellen DeGeneres’a yazılmış mektuplar.Lily,Ellen’ın büyük hayranı ve Ellen’a yazdığı mektuplarla bir şekilde kendini rahatlatıyor. Ancak daha sonra Atlas,Lily’nin hayatından çıkıyor.

Kitabın sayfaları Lily’nin babasının cenazesinden çıkıp yaşadığı şehir olan Boston’daki çatı katlarından birinde otururken Ryle ile karşılaşmasıyla başlıyor. Ryle,ilişki karşıtı bir cerrah. Lily,Ryle ile pek bir işi olacağını düşünmüyor yani. Ama Ryle bir şekilde Lily’nin hayatına dahil oluyor.

Lily’nin en büyük hayali bir çiçekçi dükkanının olması ve Ryle ile karşılaşmalarından altı ay sonra bu hayalini gerçekleştiriyor. Bu dükkan sayesinde hikayeye Alyssa da dahil oluyor.

Konudan fazla bahsetmek istemiyorum çünkü her an spoiler verebilirim ama bu bir aşk üçgeni hikayesi değil. It Ends With Us,her şeyin siyah ve beyaz olmayışının hikayesi. 

Gelelim benim yorumuma : Kitapta yazarın ters köşe yaptığı noktalar vardı ve bunlar kitabı bir tık farklı kılıyordu.Ancak bunlar çok da sürpriz hamleler değildi bence. Karakterler güzel tasarlanmıştı,hepsi hikayeyle bütünleşen karakterler olarak yazılmıştı. Ve kitabı okurken birçok paragrafa işaret koydum.Bazı cümleler o kadar güzel yazılmıştı ki! Sizin için de birkaç tanesini Türkçeye çevirdim. O kısımları yazının sonunda okuyabilirsiniz.

It Ends With Us,aynı zamanda hiçbir şeyin dışarıdan göründüğü gibi olmadığını anlatan bir kitaptı.Karşımızdakileri yargılamanın çok kolay olduğu gerçeğini sürekli olarak belirten bir konusu vardı.

Colleen Hoover’ın ciddi anlamda okuyucusu var.Yazdığı her kitap çoğu insan tarafından seviliyor. Ancak ben bir türlü bu gruba dahil olamıyorum. Yazarın kitaplarına ön yargıyla yaklaşıyorum hep. Ama şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki It Ends With Us bu ön yargıyı bir miktar azaltmayı başardı. O yüzden eminim ki ileride yazarın başka kitaplarını da okuyacağım.

Ben kitabı 3.5/5 olarak değerlendirdim.Kitap Türkçeye ne zaman çevrilir bilemiyorum ama yayınevleri Goodreads’te bu kadar yüksek puan almış bir kitaba eminim ki el atar.Eğer denk gelirseniz kitaba bir bakın derim ben.

Evet,bir yorumun daha sonuna geldik. Eğer herhangi bir Colleen Hoover kitabını okuduysanız lütfen düşüncelerinizi benimle paylaşın.

Kendinize iyi bakın!

  • GGizay


  • Çevirileri okumak için devam edin.

—————————————————————

“ Onu seviyorum. Hala seviyorum ve hep seveceğim. O hayatımda birçok iz bırakan büyük bir dalgaydı ve o aşkın ağırlığını ölene kadar hissedeceğim. Bunu kabullendim.
Ama artık işler değişti.Bugünden sonra ofisimden çıkıp gittiğinde,bizim hakkımızda uzun uzun düşündüm. Bence hayatlarımız olması gereken yerlerde. Ryle’a sahibim. Atlas’ın kız arkadaşı var. İkimiz de her zaman umduğumuz kariyerlere sahibiz. “Aynı dalgada” birleşmememiz,aynı okyanusun parçaları olmadığımız anlamına gelmez.

Ryle ile hala yeniyiz ama O’na karşı Atlas’a duyduğum kadar derin hisler hissediyorum. Beni Atlas’ın beni sevdiği şekilde seviyor. Ve eğer Atlas’ın O’nu tanıma fırsatı olsaydı,O da bunu görebilirdi ve benim için mutlu olurdu.

Bazen beklenmedik bir dalga gelir,seni içine çeker ve seni bırakmayı reddeder.Ryle benim beklenmedik medcezirimdi ve şu an güzel yüzeyinin köpüğünü sıyırıyordum.

——————————————————————

“Sana bir söz vereceğim,” dedi.
“Hayatım bir parçası olabileceğin kadar güzel olduğunda,seni bulacağım. Ama benim için beklemeni istemiyorum,çünkü bu asla gerçekleşmeyebilir.”

——————————————————————


“ Elinin sıcaklığı tişörtümden hissedebiliyordum ve gözlerim kapalıydı. Kalbimde ona karşı beslediğim kızgınlığa rağmen,bu duygularımın orda olmadığı anlamına gelmiyordu. Birinin sizi incitmesi demek basit bir şekilde onu sevmekten vazgeçersiniz demek değildir. En çok acıtan şey yaptığı değildir. Sevgidir. Eğer yaptığında sevgi yoksa,acı daha katlanılabilir olur. “

—————————————————————


“ Lily,” diye fısıldadı,hala beni sıkıca tutarken.
“ Bunun şu an duymaya ihtiyacın olan en son şey olduğunu biliyorum. Ama söylemem gerek çünkü gerçekten söylemek istediğimi söylemeden birçok kez sana arkamı dönüp gittim.”
 Bana bakmak için geri çekildi ve gözyaşlarımı görünce ellerini yanaklarıma koydu.
“ Gelecekte ... Bir mucize olur ve kendini yeniden aşık olacak durumda bulursan... bana aşık ol.” Dudaklarını alnıma bastırdı. 
“ Hala benim favori insanımsın,Lily. Her zaman öyle olacaksın.” 

——————————————————————

Yorumlar

Popüler Yayınlar