Opposite of Always - Justin A. Reynolds | Kitap Yorumu




Herkese merhaba !

Bugün sizlerle yurtdışında 5 Mart 2019’da satışa sunulmuş olan ve benim severek okumuş olduğum Opposite of Always hakkındaki yorumumu paylaşacağım.
Hadi,hemen yoruma geçelim !

Kitabın ana karakteri Jack King. Jack,herkes tarafından sevilen oldukça tatlı bir çocuk. Jack kendini her şeyde neredeyse iyi olarak tanımlıyor. Yani bir şeylerde gerçekten iyiyim ama mükemmel değilim diye düşünüyor. Örneğin ; bir şeylerde birinci değil de ikinci olmasını neredeyse olarak tanımlıyor.

Jack’in en yakın arkadaşları Franny ve Jillian. Jack, Jillian’dan hoşlanıyor ancak Jillian, Franny ile birlikte. Bu yüzden Jack duygularını Jillian ile paylaşamıyor. Beraber katıldıkları bir partide Jillian’a olan duygularıyla ne yapacağını düşünen Jack hiç beklemediği bir anda Kate’le tanışıyor ve burdan itibaren kitap resmen başlamış oluyor.

Kate ve Jack oldukça iyi anlaşıyorlar ve 4 ay boyunca çıkıyorlar. Jack,Kate’i baloya davet ediyor. Bu arada Jack lise son sınıfta, Kate ise üniversite 1.sınıfta. Balo akşamı Jack bir türlü Kate’e ulaşamıyor. Daha sonra Jack,Kate’in o akşam hastanede olduğunu ve Kate’in aslında genetik bir hastalığı olduğunu öğreniyor. Bundan kısa süre sonra da Kate ölüyor. Jake ise Kate'in öldüğünü öğrendikten sonra hastaneye gitmek için evden çıkarken merdivenlerden düşüyor ve artık Jack'in hikayesi başlamış oluyor. Merak etmeyin bu spoiler değil çünkü kitap temelde bunun üzerine kuruluyor.



Jake, ölmeyi beklese de uyanınca işler hiç de beklediği gibi olmuyor çünkü Jake kendini tekrar Kate ile tanıştığı partide buluyor. Ve her şeyi doğru yapıp Kate’i kurtarmak için kolları sıvıyor. Merak edenler için söyleyeyim bu Jake’in yapacağı yolculuklardan sadece ilki. Jake aynı olayı defalarca yaşıyor ve her seferinde farklı bir yol izliyor.Geçmişe gittiği zamanlarda nihayet Kate’in hastaığını da öğreniyoruz : Orak Hücreli Anemi. Kısaca bahsedecek olursak ; Orak Hücreli Anemi X kromozomları üzerinde resesif taşınan genetik bir hastalık. Oksijen taşımaktan sorumlu olan eritrositlerde HemA yerine HemS bulunur. Bunun sonucunda da dokuların oksijenlenmesinde yetersizilik oluşur ve böylece hastada birçok komplikasyon gelişir.


Kitap tamamen Jake’in bakış açısından anlatılıyor. Yazar, karakterleri o kadar güzel bir şekilde tasarlamış ki ! Her birinin öne çıkan özelliklerinden ve hayatlarından yeterince bahsediliyor. Jake’in espirileri o kadar yerinde ve komik ki kitabı okurken gülmekten kendinizi alamıyorsunuz. Kitabı okurken sürekli olarak cümleleri işaretledim hatta beğendiğim birkaç kısmı da sizler için çevirdim,onları da yazının sonunda okuyabilirsiniz. Kitabın sonunda verilen mesajı da çok beğendim.



Aynı zamanda Opposite of Always ‘in film uyarlaması da olacak yani kitap henüz dilimize çevrilmedi ama bence yayınevleri filmden dolayı yakın zamanda bu kitabı çevirirler. Ama beklemek istemiyorsanız kitabın dili çok ağır değil.


Ben kitabı gerçekten çok beğendim ve 4/5 olarak değerlendirdim. Sınavlarım varken başlamıştım ama çok okuyamamıştım. Ancak bu süreçte hikayeden hiç kopmadım ve kaldığım yerden okumaya devam ettim.

Evet,bu yorumun da sonuna geldik. Düşüncelerinizi ve önerilerinizi benimle paylaşmayı unutmayın !

Bir sonraki yazıda görüşmek üzere,hoşçakalın !

-GGizay

Not : Üniversite sınav sonuçları açıklanmış umarım her şey dilediğiniz gibi olur !


-         Alıntıları okumak için devam edin.


  ________________________________________________

Sevdiğin birini kaybetmek daha kötü olan tek şey onları tekrar kaybetmektir.
İnsanlar onları bir kere daha görmek,seslerini duymak için her şeyi yaparım derler ama onları tekrar kaybetme kısmını düşünmezler. Bu kolaylaşan bir şey değil aksine daha da zorlaşan bir şey. Çok daha zorlaşan.
     ________________________________________________

Kate’i ben kurtarmadım.
Kurtarılmaya ihtiyacı yoktu.
Eğer böyle bir durum varsa,o beni kurtardı.
Bana neredeyse’nin kötü bir şey olmadığını öğretti.
Bir şeyi değiştirebilmek için elinden gelenin en iyisini yapabilirsin –her olasılığı tüketebilirsin – ve bazen hala yeterli olmayabilir.
Ama neredeyse, oradaydın demek. Yapabileceğin her şeyi yaptın.
Sonunda önemli olan en küçük kararlardır.
Her gün yaptığımız görünüşte önemsiz olan kararlar –
Sevdiğimiz insanlara ve kendimize dürüst olarak –
Kontrol edemediğimiz şeylerin peşini bırakmak ve kontrol edebildiklerimize şükretmek –
Bazen bunun ne kadar anlamlı olduğunu görmek zordur.
Ama bunlar ekler.
Bunlar her şey demektir.

  ________________________________________________

 

  

Yorumlar

Popüler Yayınlar