Made You Up / Seni Ben Uydurdum -Francesca Zappia | Kitap Yorumu



Herkese yeniden merhaba !

Bugün sizlerle son zamanlarda okuduğum en iyi kitaplardan biri hakkındaki yorumumu paylaşmaya geldim. Hazırsanız başlayalım!

Bahsedeceğim kitap Made You Up. Aslında bu kitap daha önce Pegasus Yayınları tarafından Seni Ben Uydurdum adı ile dilimize çevrilmişti. İlk çıktığından beri de aklımda olan bir kitaptı ancak bir türlü sıra kendisine gelmedi. Geçen gün kitap listeme bakarken aniden bu kitabı hala okumadığımı fark ettim ve bir hevesle kitabı okumaya başladım. İyi ki de hemen başlamışım çünkü bu kadar güzel bir kitabı daha fazla bekletmek olmazdı!

Kitap;17 yaşında şizofren hastası olan Alex’in hikayesini anlatıyor. Alex, doktorunun tavsiyesiyle okula geri dönme kararı alıyor ancak liseye dönmek Alex için oldukça büyük bir adım. Çünkü hastalığından dolayı hep evde eğitim görmüş Alex için lise bilinmeyenlerle dolu bir evren adeta. Ayrıca gördüğü ve duyduğu şeylerin gerçekliğinden emin olması gerekiyor ve bunu insanlara belli etmeden yapması gerekiyor. 

İnsanlarla iletişim kurmaktan çekinen Alex, bir şekilde küçük bir arkadaş grubuna sahip olmayı başarıyor. Ve bu küçük grupta Alex için oldukça tanıdık bir yüz de var : Miles. 
Alex’in şizofreni olduğu ıstakozları akvaryumdan çıkarmaya çalışırken yaşadığı bir olay sonucunda ortaya çıkıyor. Ve Miles da bir şekilde bu olayların içine dahil oluyor. Olayların detaylarına girmiyorum zaten kitabı okumaya başladığınızda her şeyi anlayacaksınız.



Öncelikle kitap neşeli bir kitap değil. Gerçek ve hayal olanları ayırt etmeye çalışırken verdiği mücadeleyi yazar o kadar güzel anlatmış ki okurken aşırı etkileniyorsunuz.Zaten yazarın yazım tarzından dolayı neyin gerçek neyin hayal olduğunu uzun bir süre fark edemiyorsunuz. Özellikle kitabın sonlarına doğru yazar öyle bir ters köşe yapıyor ki okuduklarınıza inanamıyorsunuz.

Made You Up benim çok sevdiğim bir kitap oldu. Ben kitabı 4.5/5 olarak değerlendirdim. Yarım puan nerden gitti diye soracak olursanız da Miles hakkında daha fazla şey öğrenmek isterdim çünkü Miles’ın da bir takım problemleri var ve bunlardan oldukça yüzeysel bahsedilmiş.



Ben kitabı orijinal dilinde okudum ancak İngilizceniz yeterli değilse tavsiyem bu kitabı Türkçe okumanız. Çünkü yazarın dili oldukça karışık ve anlaşılmaz.Türkçe versiyonunu yukarıda da söylediğim gibi Seni Ben Uydurdum adı ile bulabilirsiniz.

Eğer kitabı okursanız ya da çoktan okuduysanız düşüncelerinizi benimle paylaşmayı unutmayın. Bir sonraki yorumda görüşürüz.
Kendinize iyi bakın.


- GGizay

Yorumlar

Popüler Yayınlar