November 9 - Colleen Hoover | Kitap Yorumu



Herkese merhaba!

Bugün sizlere yine ders aralarında bitirdiğim bir kitaptan bahsedeceğim : November 9. Colleen Hoover kitaplarından pek hoşlanmadığımı daha önce de söylemiştim ama peş peşe konu olarak daha ağır kitaplar okuyunca aralarda Colleen Hoover kitapları kurtarıcı oluyor. Pek bayılmasam da kitapların akıcı oldukları gerçeğini göz ardı edemem.

November 9 ; Fallon ve Ben adlı karakterlerin her yıl 9 Kasım’da tek bir gün süren buluşmalarını konu alan bir kitap. Tesadüfi bir karşılaşmanın etkisiyle yıllarca süren bu buluşmalarla, karakterlerin gelişimini okuyoruz. 18 yaşından 25 yaşına kadar aralarındaki ilişkiyi de okuyoruz.

Fallon, trajedik bir yangın sonucu vücudunun bir kısmında ciddi yaralar taşıyan ve bunların etkisiyle pek de iyi baş edemeyen bir karakter. Ben ile tanışması hayatının dönüm noktası oluyor ve Fallon gittikçe eski günlerine dönmeyi başarıyor.

Ben’in hikayesini kitabın sonlarına doğru öğreniyoruz. Ancak onun hikayesi düğümlerin çözümü ile başladığından her türlü spoilera girecek. O yüzden Ben’i pas geçiyorum.




Colleen Hoover’ın kitaplarının temelinde çok büyük dramlar yer alıyor. Yazarın her kitabında karakterler bir şekilde en sağlıklı kararları vermeyi başarıyorlar ki zaten bu yüzden çoğu kitabı klişe bir şekilde bitmiyor. Ama bu sefer yazar okurları şaşırtan için o kadar fazl çabalamış ki bir noktadan sonra kabak tadı verdi. 

Bildiğim kadarıyla kitabın Türkçe versiyonu yok. Ama yazarın diğer kitapları Epsilon Yayınları tarafından çevrildi, muhtemelen bu kitapta aynı yayınevinden çıkar. Beklemek istemezseniz ve İngilizce okuyabilirim derseniz de dili aşırı zorlayıcı değil. Bu arada ben kitabı 3/5 olarak değerlendirdim.

Bu yorumun da sonuna geldik. Kim bilir belki ben de bir gün Colleen Hoover kitaplarını sevebilirim. O zamana kadar kendinize iyi bakın.

Bir sonraki yazıda görüşürüz!



-GGizay

Yorumlar

Popüler Yayınlar