Geri Gelmemek Üzere - Mehmet Anıl | Kitap Yorumu



Herkese merhaba !


Bugün son zamanlarda okuduğum en güzel kitaplardan biri olan Geri Gelmemek Üzere hakkındaki yorumumu sizlerle paylaşacağım. Hazırsanız başlayalım.

Geri Gelmemek Üzere, benim için Mehmet Anıl’la tanışma kitabı oldu. Ve kitabı okurken daha uzun yıllar kesinlikle takip edeceğim bir yazarla tanıştığımı da fark ettim.

Kitap konu olarak San Lorenzo deniz fenerinin bekçisi 
Mehmet Ali Pargalı’nın fenere gelişinden önceki ve sonraki 
hayatını ele alıyor. Kitapta, sürekli olarak üzerinde hissettiği baskıdan kurtulmasıyla hayatına kafasına göre yön vermeye başlayan Mehmet Ali’nin saplantılı düşünceleriyle yaşamasını okuyoruz.



Gençliğinden itibaren edebiyata büyük bir ilgi duyan 
Mehmet Ali Pargalı şiirlerini tek bir kişi için yazıyor : Gül. Mehmet Ali’yi ayakta tutan tek şey Gül’e olan sevgisi ve inancı. Mehmet Ali’nin tek hayali Gül’e kavuşabilmek. Kitabı okurken Gül’le ilgili her şeyi öğreneceksiniz zaten o yüzden ikisi hakkında başka bir şey yazmayacağım. Ama Mehmet Ali'nin kafasındaki şeytanlarla mücadelesi ve bu mücadelede Gül'ün rolü kitabı kesinlikle okunmaya değer kılıyor.


Kitabın dilinden bahsedecek olursak ben Mehmet Anıl’ın 
kalemini oldukça beğendim. Akıcı,sade ve anlaşılır olan yazımıyla kitabı kolayca okunabilir bir hale getirmiş. Kitabı okurken sayfaları nasıl çevirdiğinizi çoğu zaman fark edemiyorsunuz.


Ben kitabı 4/5 olarak değerlendirdim. Eğer kitabı okurken 
başta kurduğum teoriler kitabın sonunda doğru çıkmasaydı kitabı 5/5 olarak değerlendirecektim.


Kitabı okumayı düşünüyorsanız ya da zaten okuduysanız 
lütfen yorumlarınızı benimle paylaşmayı unutmayın. Ve eğer bana önerebileceğiniz  başka Mehmet Anıl kitapları varsa tavsiyelerinizi bekliyorum.


Şimdiden iyi okumalar !




Goodreads profilime ulaşmak için buraya tıklayınız.
Twitter profilime ulaşmak için buraya tıklayınız.
Blogun Instagram profili için buraya tıklayınız.



Tanıtım bültenini okumak için devam ediniz.

Akdeniz’in ortasında, Sicilya Adası’na bağlı ıssız bir deniz feneri: San Lorenzo. Dış dünyayla bağlantı kurmadan bu kayalık adacıkta haftalar, hatta aylar geçiren bir gönüllü sürgün: fenerin bekçisi Mehmet Ali Pargalı; ve ölümcül, onulmaz bir aşkla bağlandığı, gizemli bir genç kadın: Gül. Geri Gelmemek Üzere, bir aşk romanı; şaşırtmacalarla dolu tuhaf bir aşkın romanı. İstanbul ile San Lorenzo arasında gidip gelen ve geri dönüşlerle anlatılan öykü, bir gerilim romanı heyecanıyla, bir aşk romanı duyarlılığıyla ve serüven romanı sürprizleriyle gelişiyor. Mehmet Ali Pargalı’yı İstanbul’daki güvenli evinden, annesinin ölümünden sonra sorumsuzca sürdürdüğü kolay hayattan alıp Akdeniz’in mavilikleri içindeki bu ıssız deniz fenerine nasıl bir fırtına göndermişti? Genç adam, Gül’e olan aşkını yıllar yılı neden mektuplara dökmüştü? Genç kadının varlığı Pargalı’nın yaşamını nasıl etkilemişti? Gül’ün ruh ikizi kimdi? Geri Gelmemek Üzere, sürükleyici ve usta kurgusuyla kendini soluksuz okutan bir roman.


Yorumlar

Popüler Yayınlar