Piruze - Şam’da Bir Türk Gelin / Sinan Akyüz | Kitap Yorumu






Herkeste merhaba !


Bu yazıda, bir zamanlar oldukça popüler olan Piruze’nin yorumunu yapacağım. Hazırsanız başlayalım.

Ben kitabı oldukça geç okudum. Bir kitabın,filmin,dizinin popüler olduğu dönemlerde bende nedensiz bir antipati gelişiyor ve asla bu ögelerle ilgilenmiyorum. Piruze’yi de bu kadar geç okumuş olmamın sebebi bu aslında.

Piruze Şam’da görev yapan bir diplomatın kızı. Piruze, Londra’ya geri dönmenin hayalini kurarken karşısına çıkan Wassim’e aşık olur ve onunla evlenir. Kitabın konusu, Piruze’nin bir müddet sonra evlendiği adamın aslında sandığı kişi olmadığını fark etmesiyle başlayan Şam’da yaşadığı hayat mücadelesi kısaca.

Kitabı okurken sürekli olarak bu kitap bana bir yerden tanıdık geliyor diye düşünüp durdum ve sonra hangi kitaba benzettiğimi buldum : Canan Tan’ın Piraye’si. 

İki kitap arasında bariz benzerlikler var. Kitapların akışı, bazı olayların sonucu, ana karakterler bana oldukça benzer geldi. İki kitap da oldukça hızlı okunabilen kitaplar bu yüzden.

Yazarın daha önce “ İncir Kuşları ” kitabını okumuştum. O yüzden yazarın kalemine alışkındım diyebilirim. Ancak şunu da belirtmeliyim ki Piruze, İncir Kuşları’ndan kesinlikle daha güzel yazılmış bir kitap. Piruze’nin yazım dili daha düzgün geldi bana.

Eğer eski zamanları anlatan kitapları seviyorsanız Piruze’ye bir bakın derim. Eğer Piraye’yi okuduysanız ve tekrar aynı tarzda bir şeyler okumak istiyorsanız da Piruze’ye bakabilirsiniz.

Piruze’nin devamı olan bir kitap daha var : Piruze ve Oğulları. Yakın zamanda onu da okuyup düşüncelerimi sizinle paylaşırım.

Ben kitabı 3.5/5 olarak değerlendirdim. ( Goodreads’te sadece tam sayılar olduğu için 4 olarak görünüyor.) 

Eğer sizde kitabı okuduysanız ya da okumayı düşünüyorsanız lütfen düşüncelerinizi benimle
paylaşmayı unutmayın.


Şimdiden iyi eğlenceler ! 

Yorumlar

Popüler Yayınlar