Cam Çocuk - Jodi Picoult | Kitap Yorumu







Herkese merhaba !



Sizi şimdiden uyarayım bu yazıda bahsedeceğim kitap beni baya bir hayal kırıklığına uğrattı. Yazarı önceden çok beğenmeme rağmen bu kitaptan sonra yazarından kitaplarından soğudum resmen. Bu kitabın hangi kitap olduğunu merak ediyorsanız hemen söyleyeyim :  Jodi Picoult ‘tan Cam Çocuk.

İsterseniz hemen yoruma geçelim.

Öncelikle kitabın konusundan bahsedecek olursam ; halk arasında Cam Kemik Hastalığı olarak da bilinen Osteogenezis İmperfekta ‘ya sahip olan 5 yaşındaki Willow’un ve ailesinin yaşamı konunun ana hattını oluşturuyor. Willow’ un bakımı oldukça zor ve ekstra dikkat gerektiren bir işlem aynı zamanda maddi açıdan da aileyi zorlayan bir durum. Bu durumdan kızını kurtarmak isteyen bir ailenin öyküsü aslında bu kitap. Doğru olduğunu düşündüğünüz şey için sınırları ne kadar zorlayabileceğiniz sorusu kitabın ana fikrini oluşturuyor.

Kitapta, yazarın diğer kitaplarından da aşina olduğum ağır bir dram vardı. Hikayeci kitabına bu dramı o kadar güzel bir şekilde yerleştiren yazarın nasıl oldu da Cam Çocuk’ ta bu ögeleri bu kadar gözümüze sokabildiğini anlayabilmiş değilim.


Kitabı okurken, yazarın bir diğer kitabı olan Kız Kardeşim İçin ‘in etkilerini bu kitapta o kadar fazla gördüm ki ! Sanki baştan aynı kitabı okuyordum. Olayların gelişimi, bağlanışı ve sonucu, karakterlerin özellikleri arasındaki benzerliklere inanamadım.

Jodi Picoult ‘un seçtiği konular gerçekten çok güzel. Bu konuları yazarken kullandığı uslüp de oldukça akıcı ancak yazarın kitaplarına olan ilgim her yeni kitapla daha da azalıyor. Hikayeci ‘yi okurken gerçekten çok etkilenmiştim ve kitabı tüm zamanın favori kitaplarımdan biri seçmiştim. Kız Kardeşim İçin ‘i Hikayeci kadar beğenmedim ama karakterler bana o kitabı bir şekilde sevdirmişti. Gelin görün ki Cam Çocuk ‘ta tek katlanabildiğim karakter Willow oldu. Diğer karakterleri daha önce okuduğum Picoult karakterlerinden çok da farklı değildi.

İleride Jodi Picoult kitaplarına tekrar şans verir miyim bilmiyorum. Yazarın aklımda Hikayeci kitabıyla kalmasını istiyorum açıkcası.




Ben kitabı Goodreads üzerinden 3/5 olarak değerlendirdim. Eğer dram tarzı okumayı istiyorsanız kitaba bir bakabilirsiniz. Ancak şunu tekrar belirtmeliyim ki Hikayeci’ nin olduğu gibi tüm arkadaşlarıma önereceğim bir kitap olmadı Cam Çocuk. Hatta soran arkadaşlarıma önermedim bile.

Eğer kitabı okursanız ya da okumayı düşünüyorsanız yorumlarınızı benimle paylaşmayı unutmayın.


Şimdiden iyi eğlenceler !

 




-  Tanıtım bültenini okumak için devam edin.

 


 

Sürekli bir şeyler kırılır.
Bardaklar, tabaklar, verilen sözler, yürekler... Buzu kırabilirsiniz; dalgaları da; sessizlik bile bir anda paramparça olup dağılır. Zincirler kırılır; bağlılıklar, dostluklar, yeminler...

Kısacası yaşamdaki birçok şey kırılgandır.
En çok da yaşamın kendisine yönelik bağ...

Kırık dökük bir hayatın içinde osteogenesis imperfecta hastalığıyla dünyaya gelen bir bebek: Cam Çocuk Willow. Sayısız kırıkları sarmaya çalışan bir anne: Charlotte. Buz gibi görünümü altında parçalanan bir baba: Sean. Kardeşinin kırıkları altında ezilen bir diğer kız: Amelia. Ve Charlotte'nin biricik arkadaşı ve doktoru: Piper. Buzun üstünde gezinen bu karakterlerin etik ve kişisel karar­larla ilgili söyleyecek çok sözü olacak.

Jodi Picoult Cam Çocuk'ta bir kez daha edebi dehasıyla son derece kaygan bir zeminde önemli ve kışkırtıcı sorulara yanıt arıyor.

"Picoult kestirilemez bir ihtişamla yazıyor. "
Stephen King

"Picoult abartılması güç derecede iyi yazıyor. "
Financial Times

"Picoult sıcak konulara parmak basmakta üstatlaştı, hatta kahin seviyesine geldi. Bizi doğru ve yanlış üzerine düşünmeye zorlayışı karşısında afallamamak imkansız. "
The Washington Post


 

 



Yorumlar

Popüler Yayınlar